„Jeszcze wczoraj działało” – można pomyśleć. Nie martw się, napisaliśmy instrukcję która pomoże Ci rozwiązać ten problem, a jeżeli te kroki nie przyniosą rezultatu, skontaktuj się z naszym serwisem – naprawiamy takie usterki codziennie.

Jeżeli Twój rejestrator nie wykrywa karty pamięci, spróbuj następujących kroków, zaczynając od rzeczy najprostszych:

1. Wyjmij kartę i włóż ją ponownie.

Jak zrobić to poprawnie pokazuje poniższy rysunek:

Zwróć uwagę aby orientacja karty była poprawna:

  • Zoom H4n: ścięty bok musi być skierowany ku górze urządzenia.
  • Zoom H6: ścięty bok skierowany ku wyświetlaczowi.

2. Sformatuj nośnik

Czasami karta „sama z siebie” potrafi stracić dane na niej zapisane. Wtedy potrzebne jest jej sformatowanie,

Formatowanie dysku – proces przygotowania dysku twardego, partycji lub innego nośnika danych do ponownego zapisu danych.

za wikipedia.org, https://pl.wikipedia.org/wiki/Formatowanie_dysku

Pamiętaj, że ta operacja usunie dane które znajdują się na karcie pamięci, a są niewidoczne dla rejestratora. Proces ten wykonaj według instrukcji z obrazka niżej, lub filmu opublikowanego przez Zoom:

Aby sformatować kartę pamięci w rejestratorze Zoom:
1. Naciśnij przycisk MENU.
2. Pokrętłem wybierz opcję „SD CARD” (Karta SD) i naciśnij pokrętło.
3. Wybierz opcję „FORMAT” (Format) i naciśnij pokrętło.
4. Wybierz opcję „YES” (Tak) i naciśnij pokrętło.

3. Spróbuj z innym nośnikiem

Karty SD są nośnikami które stosunkowo często ulegają uszkodzeniu. Często bez konkretnego powodu. Spróbuj użyć innego egzemplarza karty, najlepiej uznanej marki, nie musi być to karta o wysokiej pojemności lub prędkości zapisu/odczytu. Pamiętaj aby kartę instalować przy wyłączonym urządzeniu oraz o sformatowaniu karty (patrz punkt „2. Sformatuj nośnik”).

4. Inny nośnik nie zadziałał? Spróbuj jeszcze jeden.

Rejestratory marki Zoom powinny działać z 95% kart dostępnych na rynku, nawet z modelami najnowszymi lecz może zdarzyć się tak, że trafisz na kartę która nie jest kompatybilna, spróbuj wtedy użyć innego nośnika.

5. Sprzęt jest uszkodzony

Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, oznacza to że prawdopodobnie występuje problem ze slotem kart SD (element w który wkładasz kartę). Sloty te w bardzo łatwy sposób ulegają uszkodzeniu – zużywają się, a włożenie karty odwrotnie lub pod kątem, nawet raz i przypadkowo, uszkadza element slotu.

Co więcej, sloty te są produkowane na zlecenie firmy Zoom i nie są dostępne u żadnego dystrybutora elektroniki.

Dlatego zaprojektowaliśmy własne rozwiązanie. Jako jedyni w Europie posiadamy specjalny adapter dzięki któremu możemy zamontować standardowy element do rejestratora Zoom. Co więcej – sloty które montujemy są kilkukrotnie bardziej wytrzymałe!

Nie zmieniają nic z zewnętrznego wyglądu urządzenia, karty wkłada się w identyczny sposób i w identyczny sposób wyjmuje.

Zachęcamy do kontaktu – naprawimy.

Źródło obrazków: instrukcja ZOOM CORPORATION, materiały własne.

Czy ten artykuł był pomocny?
TakNie